پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
جعبه رایانه Case
نوشته شده در 7 مهر 1389
بازدید : 45
نویسنده : مولوی
جعبه‌ای است که قطعات مهم رایانه مانند برد اصلی، دیسک سخت و دیسک درایوها در آن قرار دارد.  کیس‌ها در اندازه‌های گوناگون ساخته می‌شوند که از میان مدل‌های خانگی می‌توان موارد AT و    ATX  را نام برد.
 

سال هاست كه كيس ها و مادربردهاي منطبق با استاندارد ATX جايگزين مدل هاي AT گشته اند.
فاكتور فرم هر رايانه، نوع كيس، مكان قرارگيري قطعات روي مادربرد و مكان نصب منبع تغذيه و نوع كانكتورهاي آن را مشخص مي كند و به توليد كنندگان قطعات مختلف رايانه اطمينان مي دهد كه محصول آنها با ديگر قطعات رايانه سازگار است. مثلا در استاندارد ATX، كيس با مادربرد ATX كاملا تطبيق مي كند چرا كه سازنده كيس به عنوان مثال دقيقا مي داند مكان پورت هاي ورودي/خروجي (I/O Panel) و يا شيارهاي توسعه بر روي مادربرد نصب شده در داخل كيس كجا خواهد بود.
همچنين توليدكننده مادربرد مي داند كه چه تعداد جاي پيچ بر روي مادربرد خود تعبيه كنند و هر يك را در چه مكاني قرار دهد تا در يك كيس ATX استاندارد نصب شود. فاكتور فرم علاوه بر استاندارد سازي كيس و مادربرد، شامل منبع تغذيه رايانه نيز مي شود و كانكتورهاي ارتباطي آن با ساير سخت افزارها و مكان قرارگيري آن داخل كيس را تعريف مي كند.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست

:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: